E-mail: ef@unze.ba / Tel: (+387 32) 460 467, 460 444
E-mail: ef@unze.ba / Tel: (+387 32) 460 467, 460 444

Kros-kulturalni menadžment

Studij:          Drugi ciklus

Semestar:  Drugi semestar

Profesor:    Doc. dr. sc. Dženan Kulović

Odsijek:      Menađment preduzeća

ECTS:          7,5

Rezultati ispita

Sadržaj predmeta

  1. Uvod (pojam kulture, definicija kulture, nivoi kulture, zna čenje kulture, karakteristike kulture)
  2. Interancionalna dimenzija organizacijskog pona šanja
  3. Korporacijski kros-kulturalni razvoj
  4. Četiri rizika (4C) interancionalnog biznisa (rizik zemlje, valutni rizik, trgovinski rizik i kros-kulturalni rizik)
  5. Metod studije slučaja
  6. Kros-kulturalni rizik 1: kulturalne različitosti (Hofstedeove dimenzije, Tropmenaarsove dimenzije, Meyerine dimenzije)
  7. Studij slučaja
  8. Kros-kulturalni rizik 2: obrasci pregovaranja (kulturalna senzitivnost, kros-funkcionalni timovi, kulturalna komunikacija)
  9. Studij slučaja
  10. Kros-kulturalni rizik 3: stilovi odlučivanja (kontekstualna inteligencija, kulturalna inteligencija, načini odlučivanja)
  11. Studij slučaja
  12. Kros-kulturalni rizik 4: etičke prakse (motivacijske tehnike, društvena odgovornost, izazovi različitosti)
  13. Studij slučaja
  14. Kros-kulutralne tranzicije: ekspatrijacija i repatrijacija (Carlos Ghosn)
  15. Studij slučaja

Cilj predmeta

Cilj predmeta je razumijevanje kulturalnih razlika i upravljanje rizicima koje susrećemo internacionalizacijom poslovanja.

 

Nastavne metode

  • Predavanja,
  • studije slučaja i
  • gostujući predavači.
 

Metode provjere znanja

  • Studija slučaja
  • Aktivnosti
  • Završni ispit

Kompetencije

  • Biti spobosan razumjeti kulturalne razlike
  • Biti sposoban upravljati kulturalnim rizicima

Literatura

Obavezna

  1. Brett, J., Doz Y. L., Meyer, E., Gregersen, H. B. et. al. 2016. HBR’s 10 Must Reads on
    Managing Across Cultures, Boston: HBR Press
  2. Hofstede, G., Hofstede Jan G., Minkov M. 2012. Cultures and Organizations:
    Software of the Mind, Boston: McGraw-Hill
  3. Tropenaars, F., Hampden-Turner, C. 2012. Riding the Waves of Culture, Boston:
    Nicholas Brealey Publishing
  4. Meyer, E. 2014. The Culture Map: Breaking Through the Invisible Boundaries of
    Global Business, New York: PublicAffairs
  5. Ellet, W. 2018. The Case Study Handbook: A students guide, Boston: HBS Press
  6. Studije slu čaja

Dodatna

  1. Thomas, D., Peterson, M. F. 2015. Cross-cultural Management: Essential Conpets,
    London: Sage
  2. Schneider, S. C., Barsoux, L-J. 2003. Managing Across Cultures, Harlow: Prentice
    Hall
  3. Steers, R. M., Nardon, L., Sanchez-Runde, C. J. 2017. Management Across Cultures
    Developing Global Competencies, Cambridge: Cambridge University Press
  4. Steers, R. M., Osland, J. S. 2019. Management Across Cultures: Challenges,
    Strategies, and Skills, Cambridge: Cambridge University Press
  5. Browaeyes, M-J., Price, R. 2011. Understanding Cross-Cultural Management, Harlow:
    Prentice Hall
  6. Adler J. N. 2001. International Dimensions of Organizational Behavior, Cincinnati:
    South-Western
  7. Nigel, J. H. 2002. Cross-cultural Management: A Knowledge Management
    Perspective, Toronto: Pearson
  8. Lewis, R. D. 2018. When Cultures Collide, Boston: Nicholas Brealey
  9. French, R. 2012. Cross-Cultural Management in Work Organization, London: CIPD