E-mail: ef@unze.ba / Tel: (+387 32) 460 467, 460 444
E-mail: ef@unze.ba / Tel: (+387 32) 460 467, 460 444

Marketing strategija

Studij:          Drugi ciklus

Semestar:  Drugi semestar

Profesor:    Prof. dr. sc. 

Odsijek:      Menađment preduzeća

ECTS:          5,5

Rezultati ispita

Sadržaj predmeta

  1. Pojmovi marketing strategije i strateškog odlučivanja
  2. Osnove za oblikovanje strategije: Misija; Vizija; SWOT analiza; Analiza eksterne okoline;
  3. Analiza internih faktora; Analiza portfolija ponude, Definisanje ciljeva; Prepoznavanje
  4. konkurentske prednosti
  5. Porterove generičke strategije
  6. Strategije segmentacije tržišta i pozicioniranja
  7. Strategije ulaska na tržište i Strategije tržišnog udjela
  8. Strategije proizvoda (strategije pozicioniranja, diversifikacije, kreiranja novog proizvoda)
  9. Strategije cijena (postojećih i novih proizvoda, penetracijskih cijena i visokih cijena)
  10. Strategije distribucije (dostupnost proizvoda i politika kanala distribucije)
  11. Strategije promocije (kombinovanje elemenata promotivnog miksa, izbor medija i oblikovanje poruke)
  12. Strategije rasta: Strategije horizontalne i vertikalne integracije; Strategija diverzifikacije
  13. Brzina kao strategija
  14. Ostale strategije
    Planiranje, uvođenje, implementacija i kontrola strategije

Cilj predmeta

Razumijevanje oblikovanja i implementacije marketing strategija.

 

Nastavne metode

  1. Prezentacije
  2. Ex cathedra
  3. Gostujući predavači
 

Metode provjere znanja

  • Test 1
  • Test 2
  • Prisustvo
  • Prezentacije

Kompetencije

Sposobnost formulisanja i realizacije adekvatne marketing strategije u cilju postizanja konkurentnosti na ciljnom tržištu

Literatura

Osnovna literatura:

  1. O.C. Ferrell and Michael Hartline: Marketing Strategy; Cengage Learning; 6 edition (December 20, 2012)
  2. Pavičić, J., Gnjidić, V., Drašković, N.: Osnovne strateškog marketinga, Školska knjiga, 2014.
  3. Renko, N.: Strategije Marketinga, II izdanje, Naklada Ljevak,  Zagreb, 2009

Dodatna (alternativna) literatura:

  1. Schnaars, S. P.: Marketing Strategy – Customers & Competition, The Free Press, New York  1998.